Træn sikkert hjemme i eget fitnessrum

Drømmer du om at slippe for fitness centeret, og i stedet kunne træne i dit eget fitnessrum? Så kan du med fordel læse med i det følgende.

Vælg en god maskine til opvarmning og cardio

Intet fitnessrum uden bare en enkelt maskine til at varme kroppen godt igennem og få blod til musklerne. Selv om du blot har begrænset plads bør du prioritere en motionscykel, en crosstrainer eller en romaskine. Disse maskiner er nemlig særdeles velegnet når du har brug for motion for alle kroppens muskler.

Du kan bruge maskinen til opvarmning før dit egentlige trænings program, eller du kan blot bruge den til stand alone træning når du har brug for at vække kroppen til live. Såvel romaskine som crosstrainer og motionscykel er super til dette formål, og behøver hverken at koste en formue eller optage megen plads.

Find de rette redskaber til dit daglige trænings program

Foruden din opvarmnings og cardio maskine bør du have redskaber som kan give dig belastning og modstand under træning i dit fitnessrum. Du kommer rigtig langt med en god samling af håndvægte og kettle bells. Frie vægte kan bruges til meget andet end træning af biceps og triceps. På nettet kan du finde demonstrations og instruktions videoer som viser dig hvorledes du ved hjælp af frie vægte kan træne såvel styrke som balance og smidighed med de smarte vægte.

Det samme gør sig gældende for elastikker, som både leverer modstand og støtte til styrke og smidigheds træning. Hvis du supplere din samling af frie vægte med et sæt trænings elastikker i varierende tykkelse er du godt på vej til at kunne opbygge en fornuftig trænings rutine hjemme i din egen bolig.

Hvis du har brug for flere tips og tricks til indretning af fitnessrum i eget hus kan du læse videre på husblog.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *